1. Hjem
  2. Aktuelt
  3. Kurs for næringslivet - høsten 2021

Kurs for næringslivet - høsten 2021

I samarbeid med Elverum Handelsstand arrangerer vi en kursserie for næringslivet. Unik mulighet for gratis faglig påfyll for næringslivet.

Mitt innlegg 3

I samarbeid med Elverum Handelsstandsforening og med støtte fra Innlandet fylkeskommune setter vi i gang en ny kursserie for næringslivet i Elverum og Sør-Østerdalsregionen. Sett av datoene allerede nå, og meld deg på. Kursserien er gratis.

Er du medlem av Elverum Handelsstandsforening kan du søke om 50 % lønnskompensasjon for ansatte som tar kursene innenfor ordinær arbeidstid. Etter endt kurs fylles skjema for søknad om kompensasjon ut og sendes inn til oss. Skjemaet finner du her.

26. oktober - Workshop - sosiale medier i praksis

Når: 26. oktober - fra 09.00 til 12.00 (inkludert lunsj)
Hvor: Scandic Hotel Central, Elverum
Kursholder: Markedssjef i Linn Wold AS, Hanna Helseth

Hanna Helseth var med i forrige runde med kurs i digital markedsføring, og fikk svært gode tilbakemeldinger av deltakerne. Derfor tar vi nå steget videre og inviterer til en interaktiv økt med workshop!

- Markedsføring i sosiale medier bør være like naturlig som å telle kassa eller andre oppgaver i en bedrift i dag. For små bedrifter handler det om å prioritere det, og for større å tillate at noen prioriterer det, sier Hanna.

Hanna vil gjerne vite hva akkurat du ønsker å lære mer om, og om du har temaer eller områder hun skal fokusere ekstra på. Eksempler kan være hvordan annonse på Facebook, eller Instagram? Eller er det andre temaer? Send en epost til kate@elverumvekst.no

Som Hanna sier - lurer DU på det så lurer garantert andre på det samme!

Påmelding til Workshop med Hanna Helseth
Hanne Helseth
Hanne Helseth

02. november - Hvordan lykkes med digital markedsføring fremover?

Når: 02.november - fra 09.00 til 12.00 (inkludert lunsj)
Hvor: Scandic Hotel Central, Elverum
Kursholder: Hans-Petter Nygård-Hansen

Stadig mer av hverdagen «leves» på nett. Internett har for alvor endret måten vi lever, leker, lærer og jobber på. Virksomheter i dag og i morgen, må derfor i enda større grad skape innhold som kundene finner, blir interessert i, inspirert av og agerer på, for å lykkes fremover. Og kampen om oppmerksomheten blir stadig større, samtidig som nye personvern-regler gjør det stadig vanskeligere å nå akkurat de kundene og det publikumet man ønsker.

En god strategi er en forutsetning for å lykkes. Og for å legge en god strategi er det viktig å vite hvilke utfordringer man må løse. For noen handler det om å bli mer synlig, gjøre seg mer kjent. For andre handler det om å skape større forståelse for hva det er man tilbyr. Mens andre igjen sliter med å få kundene til å handle. I en verden som blir stadig mindre og hvor konkurransen blir stadig større, blir det enda viktigere å fortelle gode historier. Historier som skaper følelser hos kundene. For når alt kommer til alt, så er det sjeldent vi kjøper produktene i seg selv. Det vi kjøper er de følelsene et produkt, en vare eller en tjeneste får frem i oss.

Om Hans-Petter Nygård-Hansen

Hans-Petter Nygård-Hansen er ektemann, pappa, kommunikasjonsrådgiver, foredragsholder, konferansier, forfatter, programleder og gründer av kommunikasjonsbyrået KommFrem – Kommunikasjon som tar deg Fremover. Men mest av alt holder han foredrag om det, som en av Norges mest populære foredragsholder. Hans-Petter har «holdt på med data i over 40 år» og har bred erfaring fra det europeiske IT-markedet hvor han i løpet av 17 år var ansatt i en rekke forskjellige lederroller i norske-, nordiske-og nordeuropeiske virksomheter som blant annet Cisco, D-Link og Juniper Networks.

Påmelding til Hvordan lykkes med digital markedsføring fremover
Samsung portrett hpnhansen feb 2021 scaled

Salg, serviceledelse og kundebehandling

Hvordan skal en virksomhet skape verdi for kundene, levere serviceløftet, møte kundens forventninger og oppnå konkurransefortrinn mot digitale markeder? I samarbeid med Handelshøgskolen Innlandet tilbyr vi tre gratis kurs innen salg, serviceledelse og kundebehandling, som tar for seg viktige aspekter innen kommunikasjon, kvalitet og salgsledelse.

10. november - Kommunikasjon og kundebehandling

Når: 10. november - fra 09.00 til 12.00 (inkludert lunsj)
Hvor: Norsk Skogmuseum, Elverum
Kursholder: Daniela Lundesgaard, Handelshøgskolen Innlandet, Institutt for økonomifag

Kurset tar for seg sannhetens øyeblikk, der kunden er i interaksjon med førstelinjen i virksomheten, og hvor kunden vurderer servicekvaliteten og opplevelsen. Selvledelse blant ansatte er også et viktig aspekt for å kunne levere verdi og møte kundens forventninger. For de ansatte i virksomheten betyr det at de må yte emosjonelt arbeid ved å vise vennlighet, høflighet, innlevelse og ansvarlighet. Dette er krevende, og kurset gir deg derfor innsikt i hvilke strategier og verktøy som kan benyttes for å håndtere emosjonelt arbeid på en proaktiv måte og hvordan man legger til rette for selvledelse blant ansatte.

Temaer for samlingen er:

  • Sannhetens øyeblikk
  • Medarbeiderens rolle
  • Emosjonelt arbeid og selvledelse – strategier og verktøy
Meld deg på kommunikasjon og kundebehandling

16. november - Salg og salgsledelse

Når: 16. november - fra 09.00 til 12.00 (inkludert lunsj)
Hvor: Scandic Hotel Central, Elverum
Kursholder:
Anne Britt Svensrud, Handelshøgskolen Innlandet, Institutt for økonomifag

I en tid hvor det meste er tilgjengelig noen tastetrykk unna gjelder det å være umåtelig god på å skape verdi for kundene sine. Hvert eneste møte med en kunde er et sannhetens øyeblikk og en anledning til å styrke eller svekke sitt omdømme. Salg er blant de viktigste konkurransefortrinnene for bedrifter i dag, og handler i stor grad om hvordan den enkelte kunde opplever møtet med selgeren og salgsorganisasjonen. Opplevd verdiskaping er en kritisk faktor for både forbrukere og profesjonelle beslutningstakere.

Temaer for samlingen er:

  • Viktige kommunikasjonsferdigheter for en selger
  • Verdiforslaget – behovsorientert kundedialog
  • Selgers rolle som endringsagent (salg i bedriftsmarkedet)
  • Kundens beslutningsprosess i en verden av muligheter
Meld deg på salg og salgsledelse

23. november - Serviceledelse

Når: 23.november - fra 09.00 til 12.00 (inkludert lunsj)
Hvor: Scandic Hotel Central, Elverum
Kursholder: Daniela Lundesgaard, Handelshøgskolen Innlandet, Institutt for økonomifag

Kurset i serviceledelse viser til samsvaret mellom kundens forventninger og vurderinger av en opplevelse. For å oppnå kundens forventninger er det helt sentralt med god kundeinnsikt og gode systemer knyttet til klagehåndtering. I dette kurset lærer du å stille de rette spørsmålene i kundetilfredshetsundersøkelser, noe som er helt grunnleggende for å få innsikt i kundens behov og forventninger, men også kunnskap om hvordan virksomheten kan sette opp gode klagerutiner.

Temaer for samlingen er:

  • Serviceledelse – hensikten og verktøy
  • Klagehåndtering
  • Utvikling av tilfredshetsundersøkelser
Meld deg på serviceledelse

Om kursholderne:


Daniela Lundesgaard og Anne Britt Svensrud er begge høgskolelektorer i markedsføring ved Handelshøgskolen i Innlandet, Institutt for økonomifag.

Lundesgaard har studieprogramansvar for bachelorstudiet i serviceledelse og markedsføring, og er foreleser i emnene Kommunikasjon og kundebehandling, Serviceledelse og kvalitet og Operasjonell serviceledelse og digitalisering. Hun er også tilknyttet Handelshøgskolens doktorgradsprogram INTOP og jobber med et doktorarbeid om co-design og kundeinvolvering.

Svensrud underviser i emnene Salg og salgsledelse, Markedsføring og Innovasjon og prosjektledelse. I tillegg har hun mange års erfaring som salgsleder og coach for store og små salgsorganisasjoner.

Vi arrangerer også kurs i (1000 kroner per deltaker);

Kurs i Profesjonelt styrearbeid 2021

Er du bedriftseier? Gründer? Har du ansvaret for å velge styremedlemmer i en virksomhet eller organisasjon? Er du helt sikker på at du har det optimale styret for de utfordringer dere står over for å dag?? Uansett bør du melde deg på kurset Profesjonelt Styrearbeid 2021 fra styreforeningen! Her får du tips og råd i forhold til styrearbeid og optimal styresammensetning.

Har du styreverv i dag? Har du lyst til å profilere deg for fremtidige styreverv? På kurset fra styreforeningen får du innsikt i ansvaret og mulighetene som ligger i styrearbeid. Nyttig oppdatering for erfarne styremedlemmer og godt grunnlag for de som ønsker seg styreverv!

Ole Sverre Spigseth er konsulent partner i Strategy Tools AS og benyttes som foreleser av Styreforeningen. Han kommer til Elverum og holder kurs for oss.

  • Tid: Tirsdag 09. november - 09 - 12.00
  • Sted: Terningen Innovasjonspark, Terningen Arena Elverum
  • Pris: 1000 kroner per deltaker. Bindende påmelding. Begrenset antall plasser.
Meld deg på her